Suma colectată va merge către dotarea și echiparea secțiilor de pediatrie din șase spitale din România
București, 22 ianuarie 2024 – Campania anuală de strângere de donații McHappy Day®, derulată de McDonald’s® și Fundația pentru Copii Ronald McDonald®, a adunat la finalul anului 2023 peste 3 milioane de lei, pentru a oferi ajutor familiilor din România care au copiii spitalizați. Suma colectată a fost obținută prin intermediul donațiilor din restaurantele McDonald’s®, prin vânzarea jucăriei Rin, și cu sprijinul companiilor partenere. Cu fondurile colectate, Fundația va achiziționa echipamente și dotări pentru secțiile de pediatrie a șase spitale din patru orașe din România: Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Grigore Alexandrescu”, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Maria Sklodowska Curie” și Institutul Clinic Fundeni din București, Spitalul Clinic Municipal Filantropia – Secția pediatrie din Craiova, Secția de oncopediatrie a Institutului Oncologic din Cluj- Napoca și Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Louis Țurcanu” din Timișoara. Peste 200 de paturi ATI, paturi de salon pentru copiii spitalizați și pentru însoțitori urmează să ajungă în cele șase spitale.
„De 25 de ani, activitatea Fundației a adus speranță în viețile copiilor și familiilor aflate în momente dificile, iar de la an la an, observ cum implicarea și generozitatea oamenilor crește în campaniile de strângere de fonduri. McHappy Day® 2023 a adus cu sine cele mai bune rezultate de până acum, prin care am demonstrat încă o dată că putem realiza schimbări semnificative atunci când suntem uniți și dedicați unei cauze nobile. Mulțumim echipei McDonald’s® și tuturor partenerilor, donatorilor și voluntarilor pentru compasiunea și susținerea voastră. Continuăm să construim împreună, pas cu pas, pentru a oferi familiilor și copiilor momente de liniște și alinare în fiecare etapă a tratamentului medical”, a declarat Amalia Năstase, Președintele Fundației pentru Copii Ronald McDonald.
Campania McHappy Day® s-a desfășurat în perioada 20-26 noiembrie 2023, în toate restaurantele McDonald’s® din țară, iar partenerii Fundației pentru Copii Ronald McDonald® au contribuit la susținerea ei până la finalul anului 2023.
„Am dedicat campania susținerii zâmbetelor și optimismului micilor pacienți. Obiectivul nostru principal a fost să sprijinim misiunea Fundației pentru Copii Ronald McDonald®, iar efortul comun al comunității a fost esențial pentru a-l îndeplini. Le mulțumim tuturor celor implicați, de la clienți la parteneri corporate, pentru contribuția lor. Împreună, reușim să ținem aproape micii pacienți și părinții lor, să oferim speranță și să asigurăm condiții medicale cât mai bune copiilor spitalizați și familiilor acestora”, a declarat Valentin Truță, Director General Premier Restaurants România.
Pe durata campaniei, clienții McDonald’s® au avut posibilitatea să contribuie cu donații în restaurante, la casele de marcat sau în cutiile special marcate, pentru a sprijini RMHC în misiunea sa de a ține familiile împreună. Totodată, sistemul de donare pus la dispoziția clienților a inclus și alte opțiuni: pentru fiecare Happy Meal achiziționat de clienți, lanțul de restaurante a donat 1 leu Fundației, iar cei care au dorit să doneze via SMS, puteau trimite un mesaj cu textul FAMILIE la 8845, activând o donație lunară în valoare de 2 euro, sau online, accesând pagina www.rmhc.ro/doneaza.
Implicarea partenerilor din mediul de business a reprezentat o altă componentă importantă pentru succesul McHappy Day®. Mai mult de 100 de sponsori s-au alăturat cauzei, având deja parteneriate de tradiție cu Fundația pentru Copii Ronald McDonald®.
Încă din 1998, Fundația pentru Copii Ronald McDonald® s-a dedicat îngrijirii familiilor aflate în momente grele. A luptat pentru un viitor în care toți copiii beneficiază de servicii medicale de înaltă calitate, cu părinții lor mereu alături, implicați în mod direct în procesul de vindecare. Așa au apărut Casele Ronald McDonald, unde părinții beneficiază de cazare gratuită pe durata tratamentului copiilor lor.
Cele 3 Case Ronald McDonald din București, Timișoara și Iași, situate în curtea spitalelor de pediatrie partenere, au oferit peste 100.000 de nopți de cazare, mese calde precum și servicii de consiliere pentru peste 23.000 de părinți aflați în cea mai mare cumpănă a vieții – un diagnostic grav al copilului lor. Totodată, Fundația a oferit anual spitalelor de copii partenere suportul de care au nevoie și pe care acestea l-au solicitat. Până în prezent, valoarea implicării în comunitate a depășit 10 milioane de euro în cei 26 de ani de activitate.
Valoarea donației este de 2 Euro/lună. Pentru a opri donația lunară trimite mesajul FAMILIE STOP la 8845. Suma alocată cauzei este de 2 Euro (nu se percepe TVA pentru donațiile de pe abonament). În rețelele Digi Mobil, Orange și Telekom România Mobile, pentru cartelele preplătite, TVA-ul a fost reținut la achiziționarea creditului. Pentru donațiile de pe cartele preplătite, în rețeaua Vodafone utilizatorii nu plătesc TVA. Campanie realizată cu sprijinul Digi Mobil, Orange Romania, Telekom Romania Mobile și Vodafone Romania.
Despre Premier Restaurants România
Premier Restaurants România operează restaurantele McDonald’s® în România. McDonald’s® este lider al pieței restaurantelor, cu peste 100 de restaurante în 31 de orașe, dintre care 55 restaurante cu McDrive® și 59 de cafenele McCafé®. Compania are o echipă de peste 5.800 de angajați care le oferă consumatorilor produsele preferate, pregătite din ingrediente de calitate. Pentru mai multe informații, vizitați: www.mcdonalds.ro și www.facebook.com/McDonalds.ro.
Despre Premier Capital
Premier Restaurants România este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s® din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta și România. Premier Capital plc operează 185 de restaurante, care oferă și servicii McDrive®, McDelivery și McCafé®, și are 10.000 de angajați. Peste 77 de milioane de clienți sunt serviți în fiecare an, pe cele 6 piețe. Premier Capital plc reprezintă business-ul McDonald’s® al grupului Hili Ventures Ltd, prezent în 11 țări din Europa și Africa de Nord, implicat în diverse operațiuni din industria alimentară și a ospitalității, retail, imobiliare, transport, inginerie și tehnologie. Hili Ventures are o echipă de peste 11.000 de angajați și deține parteneriate cu Apple, iRiparo, Konecranes, McDonald’s®, Microsoft, NCR, Six Senses și multe alte branduri internaționale.
Despre Fundația pentru Copii Ronald McDonald
Prezentă de 26 de ani în România, Fundația pentru Copii Ronald McDonald are misiunea de a crea, implementa și susține programe care contribuie la îmbunătățirea sănătății și creșterea bunăstării copiilor și a familiilor acestora. Casele Ronald McDonald sunt principalul proiect al Fundației. Pe plan local, exista trei “case departe de casă” care oferă sprijin pentru părinții ai căror copii beneficiază de tratamente pe perioade îndelungate de timp în spitalele de pediatrie din București, Timișoara și Iași.
De asemenea, Fundația sprijină spitale de copii și secții de pediatrie din toată țara prin dotări cu aparatură performantă de diagnoză și tratament, lucrări de infrastructură pentru extinderea sau modernizarea secțiilor de pediatrie și susținerea cu materialele, echipamentele și consumabilele necesare desfășurării actului medical în cele mai bune condiții. Mai multe detalii despre activitatea Fundației pentru Copii Ronald McDonald România, dar despre si modalități de implicare pot fi găsite pe site-ul https://rmhc.ro/.